Himpunan Video Skandal Seks/Liwat Anwar Ibrahim @ www.youtube.com/user/no2anwar
Semua video dari sumber terbuka dan lamanweb awam. Klik pada poster untuk tonton.
5
[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2013/03/anwar-gabra-nak-jawab-dia-biseksual.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=hNuaXVnF1XAendofvid [starttext]Soalan berani yang tak dijangka itu telah membuat Anwar tersalah 'spin' dan tak mampu bagi jawaban 'straight'. Wartawan tersebut berjaya membuat Anwar panik dan respon berbelit-belit dari Anwar tentang hak kebebasan gay memerangkap dirinya sendiri.

Anwar pernah meminta undang-undang gay di Malaysia digubal semula, supaya perlakuan/aktiviti seks gay secara tertutup tidak dianggap sebagai suatu seks di luar tabie. Sila rujuk artikel di www.scribd.com/Malaysia_Politics

Sepatutnya, Anwar hanya perlu jawab bahawa dia lelaki normal dan tertarik pada wanita sahaja. Mudah, kan?[endtext]

Anwar Gabra Nak Jawab Dia Biseksual

3
[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2013/03/episod-2-anwar-liwat-siswa-sabah.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=g-TpXe22CUAendofvid [starttext]Pengarah Strategi PKR akui Anwar adalah lelaki dalam video yang PAPAGOMO siarkan. Razifi turut memberi penjelasan bahawa Anwar seorang yang peramah dan layanan terhadap mahasiswa gay tersebut( eksklusif berdua-duaan ) tidak menjadi isu atau menimbulkan apa-apa keraguan atau skandal seks liwat seperti yang umum jangkakan.[endtext]

Episod 2 - Anwar Liwat Siswa Sabah

19
[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2013/03/anwar-goda-mahasiswa-gay-sabah.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=0tWfd3AYuuoendofvid [starttext]Saksikan video dibawah ini dan anda boleh nilaikannya sendiri apakah lelaki dalam video tersebut Anwar Ibrahim calon yang kononya nak menjadi Perdana Menteri ataupun sebaliknya. Rakaman asal BERWARNA dan AUDIO yang jelas untuk tatapan rakyat Malaysia. 

Rakaman video diatas yang ada pada simpanan Papa Gomo TIDAK ADA KENA MENGENA dengan apa yang dipamerkan didalam Blog Raja Goyang 360. Sepertimana yang Gomo maklumkan sebelum ini Anwar Ibrahim telah SALAH dalam menfitnah Papa Gomo adalah pemilik Blog Raja Goyang walaupun Gomo telah memberikan amaran kepada beliau untuk menarik saman dan memohon maaf secara terbuka kepada Papa Gomo. Untuk makluman semua Gomo telahpun menemui mangsa liwat yang merupakan seorang Mahasiswa berumur 19 tahun pada bulan Febuari yang lalu. 

Mahasiswa tersebut mengakui itu adalah kali pertama beliau diliwat Dato Sri Anwar Ibrahim dan ianya adalah ANTARA SUKA SAMA SUKA. Menurut mahasiswa itu juga Anwar Ibrahim telah memberikan wang poket RM 300 selepas meliwat dengan kata kata "Ni duit belanja tampung pengajian U" Mahasiswa tersebut yang pertama kali diliwat Anwar Ibrahim kini sudah bertaubat dan menginsafi perbuatan beliau dan mendalami ilmu agama hasil bantuan dari rakan rakan ilmuan agama. 

Kejadian liwat antara Mahasiswa ini sebenarnya bukan pertama kali berlaku kerana menurut mahasiswa tersebut ada rakan rakan nya juga pernah menjadi mangsa liwat Anwar Ibrahim dan ianya adalah kerana SUKA SAMA SUKA. Mahasiswa tersebut kini dilindungi Papa Gomo dan beberapa rakan lain demi keselamatan mahasiswa tersebut. Tidak ada pihak dalam kerajaan yang mengetahui pekara ini kerana Papa Gomo melakukannya BERSENDIRIAN demi Agama Bangsa dan Negara bagi menyedarkan rakyat Malaysia siapa manusia jijik bernama Anwar Bin Ibrahim. Malam tadi Gomo dihubungi oleh seseorang yang mahukan Gomo berhenti dari terus mendedahkan siapa Anwar Ibrahim yang sebenar. 

Gomo menolak pelawaan tersebut walaupun pihak yang Gomo yakin datangnya dari Anwar Ibrahim menawarkan sejumlah wang untuk Papa Gomo. Gomo nak tegaskan disini kepada semua. Ianya bukan soal wang kerana walaupun 10 Juta atau 1 Billion Anwar Ibrahim cuba tawarkan hakikatnya apa yang dilakukan Gomo adalah untuk rakyat Agama Bangsa dan Negara. Gomo bukan pemimpin politik atau berjawatan besar tetapi Gomo mewakili jutaan rakyat Malaysia yang mahukan kebenaran dalam memilih pemimpin yang benar dan bukannya jijik. Saman RM 100 juta yang difailkan Anwar Ibrahim memberikan satu peluang besar buat Papa Gomo untuk mendedahkan lebih banyak kegiatan jijik Dato Sri Anwar serta membawa saksi saksi lain dalam perbicaraan ini termasuk Datuk Eskay, China Doll, 2 orang Mahasiswa yang diliwat, Yb Zulkifli Nordin, Bekas pengasas PKR Ng Lum Yum, Zahid Mat Arip, Dato Nalla,Yb Gobala dan seorang pemimpin kanan PAS. 

 Apa pun buat Dato Sri Anwar Bin Ibrahim saya harap anda BERUNDUR lah dari pentas politik. Jangan sampai Video Seasons 7 ini keluar kesemuanya kerana Aib yang bakal diperolehi tidak akan mampu memulihkan apa apa penafian dari Dato Sri selepas ini. Gomo harap seluruh rakyat Malaysia mampu berfikir secara waras dalam pekara ini. 

Jika dulu keluarnya video China Doll Anwar Ibrahim menafikan beliau terlibat dan tidak cukup dengan itu pemimpin pembangkang mempertikaikan rakaman Hitam Putih dan ada yang kata video BESI jadi untuk kali ini diharapkan ianya mampu menyedarkan anda semua terutama penyokong pembangkang yang masih lagi sujud sembah kepada Anwar Ibrahim. Sekarang bukan hitam putih tetapi ianya BERWARNA dan mempunyai AUDIO yang jelas untuk kita sama sama renung dan fikirkan. Sebelum Gomo nak mengeluarkan video yang selanjutnya marilah kita berfikir "APA KEJADAHNYA ANWAR IBRAHIM DUDUK BERDUA DUAAN DENGAN LELAKI LEMBUT DALAM BILIK HOTEL?" [endtext]

Anwar Goda Mahasiswa Gay Sabah

[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2013/03/kekasih-gay-gay-anwar-dikenalpasti.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=WDoSmwU15oYendofvid [starttext]Siapakah gerangan lelaki yang menghadiahkan bunga di harilahir Anwar tu? Mata bertentang mata, senyum diberi penuh makna ... lepas bagi bunga, dia bagi bon...! pssst ...cuba anda perhatikan raut wajah dan susuk tubuh lelaki pasangan Anwar dalam video di atas. Lepas terima bunga tu, Bang Non siap peluk dan ciom pipi mamat tu. Suatu kejutan kepada pemerhati, tapi tak sempat merakam aksi spontan tersebut. Ehem ehem ... itu belakang kira, bro. You all jangan jeles pulak ... kah kah kah

Anda nak berkenalan dengan jambu Anwar ini?    psssst ... KLIK SINI


MUKA TENSION !!! Kesian kat Kak Wan! beliau akui Bang Non tak pernah hadiah bunga kepada beliau sepanjang mereka jadi laki-bini. Nak buat lagu mana? Hang kena pi tanya laki hang pasai apa dia dapat bunga "tema purple" dari mamat tu. Pastu dia siap bagi bunga tu kat hang usung sana sini kat mahkamah ! Memang saja dia nak malukan hang, Kak Wan ... dia sebenaqnya lagi sayang kat jantan tu! Hang pulak Kak Wan, dah jadi keledai Bang Non, asik kena bela laki haprak tu ... Jam OMEGA yang hilang hari tu, hang dah jumpa ka belom?
Macam mana hang nak jadi pemimpin lagu ni .. asik hilang 'barang' jah !


TEPAT DARI SUMBER = Kebebasan Bersuara yang tak berapa Bebas!
Percubaan HARAKAH untuk bunuh karier politik Anwar telah dihalang oleh Nik Aziz dengan perintah supaya berita berikut diPADAM SERTA MERTA dari lamanweb harakahdaily.net
*** Kemeja Bang Non dalam video nampak sama macam bila sambut birthday kat mahkamah?




AMBOI ... jambu juga Anwar dalam foto ni. Kemeja kegemaran gay tu .... aawww !
Anwar Seeks Privacy Provision in Malaysia Gay Laws by Malaysia_Politics
[endtext]

Kekasih gay Anwar dikenalpasti

5
[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/07/dialah-orang-itu-9999-kata-pakar.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=p2cz3_z70U0endofvid

[starttext]2 pakar dari institusi terkemuka dunia sudah mengesahkan bahawa video itu tulin tanpa ‘super impose’ atau ‘tampering’. Menerusi analisa imejan lelaki di dalam video tersebut dan setelah di ‘match’ kan dengan database mereka mengesahkan bahawa 99.99% lelaki X dalam video tersebut ialah Anwar.[endtext]

Dialah Orang Itu - 99.99% Kata Pakar

1
[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/06/johari-abdul-pkr.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=WDf_eyp7lbsendofvid

[starttext]YB Johari Abdul PKR bersama trio Datuk T menonton untuk pengesahan Lelaki Y dalam video senggama China Doll[endtext]

YB Johari Abdul PKR - Confirm Itu Anwar !

[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/04/video-penuh-sudah-siap.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=Z_KwDR5klYEendofvid

[starttext]Video uncensored sudah mula beredar di internet ... Oleh kerana video ini berunsur dewasa, anda terlebih dahulu diperingatkan bahawa menonton video ini adalah atas kehendak dan 100% tanggungan anda sendiri !

KLIK SINI UNTUK MUAT TURUN VIDEO PENUH 

========= Pautan Muat Turun Mengikut Episode =======

Berikut adalah pautan luar yang kami jumpa dari sumber terbuka di internet :

Pautan Luar Untuk Muat-turun Video 
[+] Muat-turun Video Anu Kena Hisap [ durasi 3 minit 58 saat ]
[+] Muat-turun Video Anu Sedang Memantat [ durasi 4 minit 2 saat ]
[+] Muat-turun Video China Doll Curi Jam Omega [ durasi 4 minit 23 saat ]


No Copyright © 2011 Anwar Tube :)
All Materials Obtained From Public Domain and Open Source

[endtext]

Video Penuh Sudah Siap Utk Download !

[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/04/anu-dalam-singki.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=nQgtw7sXK8gendofvid
[starttext]Karpal "Singh is SinKing" suruh Anwar Ibrahim bertaubat

No Copyright © 2011 Anwar Tube :)
All Materials Obtained From Public Domain and Open Source
[endtext]

Anu Dalam Singki - Anwar Harus Taubat

0
[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/04/satira-16-september.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=-eHQv5NBKywendofvid
[starttext]Satu karya seni yang aku ciplak dari blog Kickdefella. "Why oh Y ini sering terjadi?"

No Copyright © 2011 Anwar Tube :)
All Materials Obtained From Public Domain and Open Source
[endtext]

Satira Si Patong Cina, Why Oh Lelaki Y?

1
[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/04/azizah-histeria-dengar-omega.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=avNquFVPAGgendofvid
[starttext]Karpal diam seribu makna melihat Wan Azizah histeria bila disoal tentang jam Omega

No Copyright © 2011 Anwar Tube :)
All Materials Obtained From Public Domain and Open Source[endtext]

Azizah Mengamuk Kena Soalan Omega

[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/04/anwar-ibrahim-china-doll.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=gvPHQp5ibbwendofvid
[starttext]Datuk Eskay dan Anwar buat 'security sweep' sebelum Anwar mulakan projek ... DNA jangan tertumpah bro !

No Copyright © 2011 Anwar Tube :)
All Materials Obtained From Public Domain and Open Source[endtext]

Dato Eskay, Anwar & China Doll

0
[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/04/china-doll.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=7gDQgxxx4dkendofvid
[starttext]Walaupun ada bukti video, Lelaki Y masih kata ada orang jahat buat fitnah kata dia buat jahat dengan China Doll. Orang jahat tu merangkumi PM, mantan PM dan berjuta rakyat Malaysia yang tak ada kerja lain dari buat video skodeng aksi yang Lelaki Y kata bukan dia yang buat.

"I tak buat semua kerja jahat tu ... apalah you all ni. Jam Omega I hilang I tak kesah, you all pulak yang bising-bising. Ini semua FITNAH!" [endtext]

FITNAH! Semua Tu Saya Tak Buat...

[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/03/interview-norlaila.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=NApxH4fl1T8endofvid
[starttext]Norlaila memberi penjelasan dengan lancar tentang penglibatan beliau dalam hubungan terlarang tersebut. Sehingga hari ini, Anwar tidak pernah bercadang untuk menyaman Norlaila. Agak-agak kenapa ya?

No Copyright © 2011 Anwar Tube :)
All Materials Obtained From Public Domain and Open Source[endtext]

Interview Norlaila & Ugutan Anwar Ibrahim

1
[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/03/mengadu-imam-mesjid-negara.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=r6ZpksOQUWQendofvid
[starttext]BACA SINI :Hairany mengadu pada Imam Mesjid Negara bagaimana dia diliwat oleh Lelaki Y selepas solat Terawih !!!

No Copyright © 2011 Anwar Tube :)
All Materials Obtained From Public Domain and Open Source[endtext]

Kena Liwat Lepas Solat Terawih !

[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/03/pensyarah-um.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=d24I5BkuS3Qendofvid
[starttext]Hairany adalah seorang pensyarah dan pernah diberi gaji RM14,000 sebulan oleh Lelaki Y - BACA DI SINI tentang bagaimana Anu meliwat beliau.

Bekas Imam Besar Masjid Negara, Ustaz Taib Azamuddin Mohd Taib mempercayai Datuk Seri Anwar melakukan aktiviti liwat apabila beliau mendengar sendiri pengakuan daripada bekas mangsa pasangan Anwar bernama, Hairani Hj Nahfis. Hairani ketika itu berusia 38 tahun, bekas pensyarah universiti dan pernah dilantik menjadi penulis pidato Anwar yang mendapat bayaran RM14,000 sebulan. Kegiatan homoseksual mereka bermula pada tahun 1994 di rumah kediaman Anwar, iaitu di bilik adik angkat Anwar, Sukma Darmawan Sasmitaat Madja, tingkat atas, No 8, Jalan Setiamurni 1, Bukit Damansara. Ketika mendengar pengakuan mangsa liwat Anwar itu, Ustaz Taib Azamuddin masih lagi Imam Besar Masjid Negara, yang dilakukan pada tahun 1998, di pejabat Imam Besar Masjid Negara. Pengakuan mangsa liwat itu turut dirakamkan video dengan persetujuan Ustaz Taib Azamuddin sendiri. Berikut salinan penuh rakaman video berkenaan. Taib : Pertama sekali saya kira terima kasih banyaklah di atas kedatangan ini, perjumpaan ini yang saya sendiri tidak menduga dan tidak menjangkalah bahawa, saya diberi kepercayaan, diberi apa tu, amanahlah untuk mendengar tentang perkara yang nak diceritakan ini…, yang dari segi sayanya, maknanya, saya kira tak adalah apa-apa yang decision yang saya boleh buat. Sebab itu mungkin ada pada beberapa percaturan dan undang-undang yang tertentulah. Saya rasa En. Aris lebih fahamlah cuma apa yang boleh saya.. orang kata, duduk letaknya ialah sebagai orang kata menerima tetamu ajelah, dan apa yang patut kita dengar dan apa yang kita ambil maklum. Kemudian dari segi apa-apa yang selanjutnya, makna.. itu kemungkinan pun kalau apa yang ada hanyalah boleh beri pandangan atau beri nasihat, beri gitu saja, tapi untuk tindakan-tindakan terbabit. Jauh daripada itu saya rasa, itu saya cerita dulu-dulu lah.., pun makna, di luar daripada apa yang anulah, dan saya ingat, pertemuan ini tidak boleh menjadi, mensaksikan sebagai blackwhite dari segi apa-apa bentuk legal, apa-apa bentuk apa lah, itulah maknanya. Hairani : Pertama saya mengucapkan terima kasih kepada Ustaz sudi nak jumpa saya,.. Taib : Emm… Hairani : Tujuan saya datang sini nak minta nasihat, pandangan dari segi agama tentang kedudukan saya.., perbuatan saya, emm… apa yang telah saya lakukan, apa yang telah berlaku pada diri saya beberapa tahun yang lepas, saya, saya cuba.., dah berhenti, cuba bertaubat.., pada Allah, dan cuba membetulkan cara hidup saya, cuba menambahkan ibadat saya, tapi hidup saya masih rungsing.., dihantui oleh apa yang telah berlaku pada diri saya empat lima tahun yang lepas.., sampai meninggalkan kesan pada hubungan saya dengan orang sekeliling saya, meninggalkan kesan pada pekerjaan saya dan hidup saya. Emosi saya terganggu. Saya telah pergi mengerjakan umrah dua kali, mohon ampun dan bertaubat pada Allah, dan Insayaallah, izin Tuhan saya nak pergi haji… Taib : Ya.. Insyaallah.. Hairani : ..yang akan datang ni, tapi hati saya masih tak puas kerana tak tenang, masih rungsing dihantui oleh… apa yang berlaku pada diri saya. Saya salah seorang daripada mangsa homoseks Dato’ Seri Anwar Ibrahim, iaitu bekas Timbalan Perdana Menteri,.. berlaku bukan dengan kerelaan saya. Saya dipanggil ke rumah dia, saya dah kenal dia dah lama sebenarnya. Taib : Hem..hem..hem.. Hairani : Masa saya belajar lagi.. tapi tak de apa yang berlaku masa tu. Pada tahun 1994, tapi perhubungan itu adalah berhubung dengan adik angkat dia, sukma. Kemudian perhubungan dengan dia secara profesional. Taib : Hem..hem.. Hairani : Saya pernah ke rumah dia dua tiga kali, rumah di PJ, rumah dia di Damansara, kemudian rumah tempat dia tinggal di kediaman Timbalan Perdana Menteri. Benda ni berlaku pada tahun 1994, yang mula-mula sekali.. saya dipanggil oleh Sukma untuk datang ke rumah.. Taib : .. yang adik angkat tu? Hairani : Emm.., dia suruh saya pergi ke kedai dia.., kedai jual karpet di Bangsar, di sana berbual-bual, dah lama tak jumpa, berbual-bual.. lepas tu dia kata, Abang dia nak jumpa saya. Taib : Hemm.. Hairani : Abang dia tu refer pada Dato’ Seri, kemudian saya tanya pasal apa? Dia kata memang dia dah lama nak jumpa. Mesti ada sebab nak jumpa, kan? Lepas tu dia kata, datang aje laa dia kata, datang nak bagi kerja ke, apa ke. Sebab masa tu memang saya ada, apa nama ni.., bagitau dia sebelum tu yang saya nak cari kerja baru. Kemudian dia kata datang aje. Saya tak tahu macam mana, hati saya berat nak pergi, berat nak jumpa.. Lagi pun dia orang besar nak jumpa, kan. Dipanggil pulak tu, kalau casual bertembung tu, tu lainlah cerita, kan. Taib : Ya.. ya.. Hairani : Ini dipanggil macam ada satu (yang) tak kena. Kemudian, lepas saya tertanya-tanya kenapa, dia kata datang aja laa. Dia memang insist betullah untuk saya pergi jumpa dengan dia dan aa.. saya kata ok lah. Dia kata ok.., kalau you nak jumpa, nanti saya akan telefon you bagitau you kat mana kat mana. Malam tu dia (Sukma) telefon saya menerusi handphone. Kemudian, dia suruh saya pergi berjumpa pada keesokan harinya, petangnya, dia suruh saya tunggu depan satu tempat kat Medan Damansara, ada kedai-kedai kat situ.. Taib : Hem..hem.. Hairani : .. Pusat Bandar Damansara, dia suruh saya tunggu kat situ kemudian dia (Sukma) akan ambil kat situ, dia suruh saya tinggalkan kereta saya kat situ, sebab dia akan ambil dengan kereta dia. Aa.. selepas itu dia bagikan telefon tu kepada Dato’ Seri dan Dato’ Seri bercakap dengan saya. Dalam telefon tu dia kata kenapa susah sangat nak jumpa dia? Dia melawak-lawaklah. Tak de.. saya kata saya seganlah nak jumpa dengan orang-orang besar, kan. Dia kata, tak de nak segan-segan apa-apanya. Saya pun macam dia jugak, dia kata. Dia kata, oklah, esok Insyaallah kita jumpalah. Saya dibawa terus ke rumah dia, the next.. keesokan harinya saya pergi ke sana. Saya tunggu sekejap, petanglah. Saya tak ingat pukul berapa, saya pergi aa.. kereta Sukma sampai dan terus pergi ke rumah kat Bukit Damansara. Masa tu belum pindah ke rumah Timbalan Perdana Menteri lagi masa tu. Kemudian, kemudian diaorang bawa saya masuk daripada pintu dapur. Taib : Hem..hem.. Hairani : ..Kemudian Sukma terus bawa saya naik ke bilik dia, duduk sekejap, dia bagi saya minum semua itu.., sekejap Dato’ Seri pun masuk, tanya khabar lebih kurang, berjabat tangan dengan saya, peluk. Tapi saya rasa lain, sebab lama, kan.. Taib : Makna(nya) pelukan tu lama? Hairani : Ha’ah lama.. Dia kata, “..punya lama saya dok tunggu nih, bertahun-tahun sejak I kenal you lagi”.. Saya rasa tak sedap laa bila dia kata macam tu.. kemudian, dia terus peluk saya. Taib : Keluarga yang lain tak de? Hairani : Tak de. Taib : Di rumah tu? Hairani : Di bawah tu ada, pembantu dia. Taib : Maknanya isteri ke, anak dia semua tak de? Hairani : Tak de. Mungkin diaorang ada kat dalam rumah, tapi tak jumpalah. Taib : Hem..hem.. Hairani : Saya dalam bilik Sukma, bilik tu kat hujung. Kemudian, dia peluk saya. Kemudian, masa tu Sukma ada di dalam bilik tu. Saya rasa semacamlah kan, pasal nak tolak tak tahu.. Taib : Maknanya 3 oranglah waktu tu? Hairani : 3 orang. Taib : Hem..hem.. Hairani : Kemudian, dia ajak saya duduk atas katil, dia pegang macam tu (menunjukkan tangan sebelah kanan Anwar memaut bahu).. dan berbual-bual sikit, dia dok ulang-ulang.. dia kata “lama tunggu, juai mahal, susah nak jumpalah.” Dia tanya khabar semua. Tangan mula berjalan, tangan tu.. teruslah terjadi benda tu dia tindih saya.., emm.. berlakulah hubungan homoseks ini. Saya nak tolak tak boleh. Taib : Waktu tu Sukma masih ada? Hairani : (mengangguk..) Taib : Oo.. dia tak keluar? Hairani : Selepas tu, masa tengah tu dia ada laa, cuma dia masuk bilik air, kemudian dia masuk balik, memang sepanjang tu memang dia ada. Sebab dia duduk di tepi bilik tempat kejadian tu. Kira macam dia tunggu di situlah. Saya pun tak tau apa-apa, tak membantah apa-apa, tak de lah macam memekik “jangan”.. dia siapa, kan? Lepas tu.., tapi memang saya tak ada nafsu langsung untuk melakukannya. Taib : Ya lah.. (mengangguk-angguk) Hairani : Apa namanya ni, dia komplen kenapa ‘saya punya’, saya apa ni.. kenapa saya tak naiklah. Kita tak ada nafsu, kan. Benda tu dipaksa, kan. Sampai habislah. Taib : Itu kira yang pertamalah tu, kan? Hairani : Pertama, itu kali pertama. Kemudian, sampai dah habis, dia ajak mandi sekali. Cuci. Saya masih kebingungan tak tahu apa nak decide, apa nak.. tak tahu apa nak buat, lost lah! Taib : Sebab lagi satu kita tak menyangka.., kita tak apa semua.. Hairani : Dia ni pada saya, saya anggap dia macam hero saya. Isteri saya pun puji dia, dan dia pun orang pemimpin sayalah, pemimpin masa depan, anak cucu saya, saya ingatlah. Tiba-tiba ini berlaku pada saya. Apa yang dia buat pada saya jadi, rasa segan tu ada laa, takut ada.., macam-macam perasaan. Sampai habis, dia tanya khabar, dia kata sama ada apa kerja yang saya nak, bentuk macam mana, adalah bincang sedikit, detail saya tak ingatlah apa yang dibincangkan tu sebab dah lama kan, tapi memang kita bincang pasal pekerjaan, kemudian dia kata ok, nanti dia akan hubungi saya, dia pun keluar dan habis, saya pun siaplah, dia pun pakaikan seluar saya dan dia pun keluar bilik dan Sukma, emm.. apa namanya ni, bawak saya turun ke bawah, minum dan terus hantar saya ke kereta lah, balik. Benda ni lepas selang dua tiga hari tu, dia telefon suruh datang sekali lagi. Saya tak tahu nak buat apa. Nak datang takut jadi lagi. Tak datang takut apa jadi pulak, kan. Sampai benda ni berlaku dua tiga kalilah.., sampai kadang-kadang sampai saya bagi macam-macam alasanlah, sampai dia muak dengan macam-macam yang dibagi.. dia selalu telefon sayalah. Sampai dua tiga kali cerita pasal benda tu, saya tak boleh terima lagi.. benda tu. Terutama bercakap dengan orang macam tu tentang perkara berkaitan dengan hubungan seks. Tapi itulah hakikatnya, itulah realitinya yang betul-betul berlaku. Saya cuba keluar daripada.. emm.. ada satu masa tu saya dah takut sangat. Nak lari daripada dia. Satu malam dia telefon suruh saya datang ke rumah dia, kan. Saya malam tu saya tak mahu langsung kan.., saya rasa diri saya kotor kan. Takut nak pergi.. takut, tak pergi takut, sampai saya, saya pergi jugak ke rumah dia, tapi on the way saya telefon dia. Saya kata ada orang ikut saya. Taib : Ya.. ya.. Hairani : Saya menipu sebab saya tak mahu pergi ke rumah dia kan. Jadi saya create. Taib : Di Damansara tu lah..? Hairani : Di Damansara.. (mengangguk), kata ada orang ikut saya sebab saya takut. Dia kata apa ni, bawak terus kereta..dia kata nanti dia suruh polis tembak siapa orang ikut. Taib : Oo.. Hairani : Tapi saya tak, saya terus drive pergi Bangsar, lepas tu saya terus balik. Dia kata nanti dia akan buat report siapa yang ikut, Tanya nombor kereta apa dia,.. tapi saya kata tak ingat. Lepas tu dia kata..”Oklah you diganggu, takut diganggu, you pergi oversea, pergi ke Indonesia ke, bercuti dua minggu.., sebab saya dah sampai tahap tak boleh terima kan, tak tau nak bagi alasan macam mana, nak kata tidak tu saya takut, jadi terpaksa bagi alasan-alasan macam tu lah. Ada kadang kala bulan puasa siangnya puasa, malamnya terawih saya balik terawih, malam kan, dia telefon jugak suruh saya datang, kita dah terwaih kita puasa. Taib : Allah. Hah..ha.. Hairani : ..dah bersihkan diri, kemudian dah.., malam cuba tambahkan ibadat lagi, terawih.., balik dia ajak lagi, kan. Saya tau kalau tiba rumah dia tu, mesti akan jadi benda tu.. Taib : Hem..hem.. Hairani : ..ni kita bulan puasa kan, jadi, saya bagi macam-macam alasan lagilah. Saya kata mak saya ada kat rumah lah, mak saya tak sihat, saya nak jaga. Sampai dia feduplah. Itulah keadaannya kan,.. beberapa insiden yang berlaku antara saya dengan dia. Taib : Jadi berapa kali yang..? Hairani : Lebih daripada tiga kali.. Taib : Lebih daripada tiga kali..? Hairani : Saya tak dapat menolaknyalah, tiap-tiap kali memang saya tak rela, saya tak pernah keluarkan air mani saya. Tak pernah naik pun, apa namanya ni.. Taib : Ya.. Hairani : Jadi itulah dia komplen tu.. dia kata, “..kenapa you tak berapa nak keluar?..” Taib : Dak, minta maaf cakap ni, minta maaflah cakap kalau saya mencelah . Ni secara analyticalnya. Cara ni.. dia nak mintak bergilir ke atau dia sorang je? Hairani : Dia sorang. Taib : Oo.. dia sorang je la. Maknanya dialah yang ada keghairahan, aktif, apa semua tu dialah maknanya? Hairani : Tapi dia ada suruh saya buat jugak, tapi saya tak boleh sebab benda tu tak de. Taib : Ya lah, memanglah kita tak.., ye lah benda tu, benda tu bukan boleh buat-buat.. Hairani : Tapi dia tu makin lama makin kuranglah telefon saya, dan terus hilanglah, kan. Saya pun masa tu dah mula bersihkan diri saya, mintak ampun pada Tuhan, cuba bersihkan, tapi rasa kotor. Hidup saya pun rasa rungsing, maknanya masih ada kotoran dan, tak tenang. Saya cuba bersihkan diri beberapa kali tak tahulah adakah, nak mintak pandangan Ustaz, adakah perbuatan saya tu, Tuhan.. Tuhan masih terima keampunan orang macam saya ni.. masih mengampunkan orang macam saya ni lah, boleh tak saya bertaubat, dan taubat saya diterima dalam keadaan apa yang telah saya lakukan. Taib : Dia, dalam hal yang begini, ialah, yang saya setakat apa yang boleh saya faham daripada cerita tu setakat ini. Berlakunya benda ni di luar kerelaan kita, dan apa tu. Hampir-hampir seolah macam memaksalah. Cuma, bentuk paksaan tu secara yang tu, bawak kita menjadi tersepit, serba salah. Yang akhir, sudahnya kita terpaksa menurut.. dari apa yang, yang kemahuan itu. Jadi dari segi, wallahu’alam lah.. Saya masih berlapiklah bercakap tu, sebab bimbang takut kita salah.. salah ingat, dari segi hukum Allah s.w.t kita tak tak boleh meletak.., ya lah, bukan 100% perfectlah, manusia ni bukan kita boleh ingat. Tapi sejauh apa yang saya ingatlah dengan pengajian yang pernah kita belajar dan sebagainya, benda ni kalau berlaku di atas paksaan, maka kita tidak terlibat. Makna dalam erti kata dari segi hakikatnya seolah macamlah kita katakan orang paksa kita untuk tidak sembahyang. Jadi paksaan sehingga yang kita tidak mempunyai ruang untuk, untuk keluar. Makna daripada masalah itu tadi maka pada ketika itu, ketika tidak berdosa. Sehingga sehabis waktu katakan, maka tidak berdosa. Kita tidak berdosa. Makna tidak boleh kita tu dipertanggungjawabkan sebagai seorang yang meninggalkan sembahyang. Kalau kita ambil contoh dari segi begitulah hukum benda yang wajib tadi. Begitu jugak kalau seorang suami dipaksa untuk menceraikan isteri dia, ya.. dan dengan keadaan-keadaan paksaan yang kita tidak dapat mengelaklah ya. Walaupun kita jatuhkan talak dalam bentuk dipaksa, isteri kita tidak tertalak. Jadi kalau kita berasaskan kepada kedudukan-kedudukan ini semua dari segi feqahnya, maka keadaan perbuatan tadi,.. kalau boleh kita sebut cara mudahnya ialah kita tidak bersalah. Saya tak nak guna bahasa kita tidak berdosa sebab masalah menentu berdosa tak berdosa ini bukan hak kita makhluk, tapi yang boleh kita boleh sebut bersalah tak bersalah dari segi hakikat itu kita bersalah. Apabila tak bersalah, cuma orang kata apa, kita ni terlibat,.. terlibat dalam maksud sebagai salah seorang, sebagai salah satu pihak, haa..terlibat tadi sebab salah satu pihak,.. makna kalau kita, kalau kita tadi, kita pihak mangsalah. ha.. dia jadi gitu ajelah. Jadi dengan sebab itu, kekotoran yang dimaksudkan sebagai satu benda kesalahan, dosa besar tu semua kita tak terlibat. Jadi apabila tak terlibat, bukan bermakna kita tak boleh bertaubat, tak.., sebab taubat tu is goinglah, bila-bila, hari-hari, saat mana, ketika mana pun sebab kita mana tau sama ada kita ada benda yang kita terlanjur, tersilap, tersalah ke, wallahua’lam. Dan memang pun taubat itu dianjurkan kepada umat Islam supaya sentiasa bertaubat. jadi tentang cukup bertaubat, hak tu memang cukup cantiklah dan untuk kita rasa tekanan emosi kita, perasaan kita, merasa seolah-olah taubat kita tak terima, tak berbangkit. Tak berbangkit, sebab kita tu seolah kita tu bersih.. Kita bersih. Cuma kita bertaubat jugak tu kerana kita tadi sajalah. Jadi sebagai orang kata kalau kita cakap dalam bahasa manusia ni, bahasa kita sebagai orang, sebagai manusia ni.. kita sebagai orang kata berr.. ber apa.. beradab sopan dengan Allah s.w.t. haa.. itu bertaubat tu.. Jadi dari segi.. dari segi itu memang cantik kita bertaubat dan eloklah makna kita letak keyakinan dalam diri kita bahawa memang aku tak bersalah, aku bertaubat kepadaMu Ya Allah, Maha Pengampun, Maha Penyayang. Jadi cukup dengan itu, maksudnya dengan.. dengan kedudukan Allah s.w.t itu tadi dan kita masih tidak lari daripada landasan pegangan kita, keimanan kita, kepercayaan kita dan sebagainyalah. Jadi apa yang jelas, yang ia disabdakan oleh baginda pun; Maknanya.., ‘Orang yang bertaubat daripada dosa, sepertimana dia tidak berdosa” Jadi dalam hal ini kita kena buat mempunyai suatu keyakinan dan keazaman dan keyakinan yang agak pejal yang agak kukuh. Aa.. macam mana yang dikatakan maksud keyakinan yang pejal yang kukuh sebab masalah taubat seseorang ini sendiri, seorang manusia ini sendiri. Hak Allah yang.. yang anulah.. yang menerimanya. Dan terima.. penerimaan Allah itu ataupun sebaliknya tidak diterima orang kata apa, tak boleh nak tunjuk, orang kata apa.. cannot measure, haa tu.. itu bendanya tu. Jadi, cuma kita kena keyakinan, keyakinan yang kukuh ni maknanya benda ni kita serahkan diri kita kepada Allah s.w.t akan mengampunkan. Sedangkan doa sendirikan Allah s.w.t berfirman.. “..berdoalah aku akan perkenan…” [Ghafir 40: 60] Jadi, taubat tu tadi jugak termasuk dalam masalah doa. Taubat tadi masuk dalam masalah doa dan kita yakin takkanlah pulak itu firman Allah dalam al-Quran mustahil bagi Allah s.w.t untuk tidak menunaikan sepertimana yang ni. Sebab yang saya bincang masalah kena.. mintak maaflah cakap, kena keyakinan yang kukuh yang apa ni sebab dia, apabila kita.. tak mempunyai suatu aa.. keyakinan yang kukuh yang apa semua, dia kesempatan iblis syaitan dia ambik.. ini yang dok jadi kita was-was, berasa jiwa kecik, berasa kita apa-apa.. dan memang itu apa orang kata, ruang-ruang masuk angin tu. Kita kena tutup betul-betul tu. Hairani : Yang was-was tadi mungkin cakap Ustaz tadi betul. Tapi saya rasa bila saya lagi dekat, lagi cuba untuk bersihkan diri dan lagi dekat tu tak taulah kan, cuba menambahkan ibadah macam-macam benda-benda yang berlaku keaiban, kes mahkamah nama saya keluar. Itu musibah ke? Taib : Dak. Itu gini, kita jangan anggap itu musibah. Di dalam bab Allah s.w.t dengan hambaNya, orang yang banyak diuji sehinggakan satu ketika salah seorang sahabat, bernama.. apa.. aa.. lupa saya nama sahabat tu. Dia dengar khabar Rasulullah tak sihat. Bila dia dengar khabar Rasulullah tak sihat, pergilah sahabat Rasulullah ini, saya mintak maaf lupa nama sahabat ni, baru ni ingat masa ceramah, dok molek tu kadang-kadang lebih anu.. kita ingatlah. Jadi apabila dia ziarah Rasulullah, dia pun letakkan.., pergi-pergi sampai rumah Rasulullah, dalam cakap yang mudahnya nampaklah Rasulullah duduk baring. Dia, Rasulullah selimutkan badan dia, dia baring. Yang sahabat yang tadi tu letaklah tangan dia di atas diri Rasulullah yang baring tadilah. Maknanya Rasulullah tak sihat, jadi apabila dia letak terasa bahang panas tubuh Rasulullah tu ke tapak tangan dia. Jadi terus sahabat ini berkata pada Rasulullah, nampaknya Rasulullah ni agak, apa orang kata.. agak kuat jugak demamnya. Kalau boleh saya terjemah dalam bahasa kita agak-agak begitulah, agak kuat juga demamnya atau sakitnya. dan Rasulullah jawab, biasalah para Nabi dan para Rasul, kami para Nabi Rasul Allah, kami walaupun Nabi, walaupun Rasul, tapi ujian Allah terhadap kami pun hebat. Walaupun kami ni orang yang tinggi, orang yang baik, tapi ujian Allah kepada kami jugak tinggi. Ha.. jadi itu sabda Rasulullah yang Rasulullah cakap, yang Rasulullah jawab balik kepada sahabat dia tadi. Jadi, lantas sahabat dia bertanya, selepas Nabi dan selepas Rasul, siapakah lagi yang banyak ujian Allah? Jawab Rasulullah, “para ulama.” Selepas para ulama, siapakah lagi wahai Rasulullah? “..umatku yang soleh..” Jadi itulah antara yang.. apa.. hadith ni makna betul peristiwa yang berlaku antara sahabat dan Rasulullah ini. Jadi jelas di sini bahawa, sesuai jugak dengan apa.., selari dengan apa yang difirmankan dalam al-Quran pun; “Apakah kamu boleh menyangka bahawa cukup kamu kata Aku buat orang beriman..” [Al-‘Antabut 29: 2] Maknanya apabila sebut dengan beriman ni dengan amal ibadahnya dengan solehnya, dengan taat yang patuhnya..“..kamu tidak akan diuji..” Jawabnya jangan.. tidak.., lagi kuat kita beribadatlah, lagi kuat kita taat, lagi kuat ujian Allah. Ujian Allah untuk bawa kredit, kalau dalam bahasa boleh guna bahasa kreditlah, jangan kita tu.. kita ambil side yang negatif, tak betul tu. Macam orang pun dia menerima ujian Allah. Kita.., dia tak boleh ambil negatif, kata Tuhan tak sayang kat aku laa, apa semua, itu ini laa.. aku tak betul. Hairani : Saya menerima keaiban, aib.. Taib : Dak, betul.. Hairani : ..terbukak di khalayak ramai.. Taib : .. dak, hak tu betul.. Hairani : ..apa tu..zuriat saya semua.. Taib : Betul, hak tu kita akui, cuma untuk kita oleh kerana sebab benda ni boleh berdiri macam yang saya cakap ni kerana kita yakin kita berada di pihak yang benar, sebab kalau kita di pihak yang salah, memang kita tak boleh buat sebab benda ni benda hati, benda apa ni.., kalau benda bukan kita di pihak yang benar, kita tak boleh buat. Dia sebab kita tak boleh lakukan. Tapi kalau betul-betul kita di pihak yang benar ini, Alhamdulillah, ujian Allah kepada aku, mudah-mudahan orang yang apa.. yang tak kiralah pihak yang memangsa apa ka, semua ni, itu terpulanglah kepada Allah s.w.t. Seolah begitulah. Kalau.. kita taklah kita apa semua nak kata suruh supaya balasan buruk sebab Nabi Musa sendiri tak pernah berdoa untuk Firaun tu jadi buruk. Tapi dia berdoa kepada Allah s.w.t supaya berikanlah.. dudukkanlah.. letakkanlah,aa..teguh dalam kebenaran. Allah s.w.t lah yang bertindak kepada Firaun. Jikalau kita, bukan saya maksud saya kata buruk kita ni macam Firaun semua tu, tidak. Bukan maksud saya gitu, tapi nak ambik dari segi antara buruknya baik, dari segi aa.. positif negatif. Dan ini.. yang saya kata tadi keyakinan ni. Sebab benda ni saya, saya minta maaflah, walaupun benda ni saya sendiri tak alami, apa Encik Aris kita ni pun tak alami, tapi kita boleh gambarkan. Kita boleh gambarkan beratnya beban itu sendiri yang dipikul. Tapi kita kata, maknanya bukanlah saya sebut benda ni untuk merasa benda tu sebagai ringan.., tidak. Ini uji ni jihad. Dan masalah generasi kita kemudian, apa jadi kedudukan, hak tu serah kepada Dia. Jangan dok fikirkan sampai kepada peringkat itu. Itu bukan kerja kita, sebab masalah.. kita boleh buat ialah kita bertaubat kepada Allah, kita tekadkan bahawa kita berada di pihak kebenaran.. kalau tersilap tersalah Tuhan ampunkan, dan kita bagitau dia sebagaimana dalam doa-doa dalam sembahyang.. Dan sebagainya, yang kita dok guna wudhu’ pun, kita berdoakan lagi supaya, kita ni apa.., supaya zuriat dan keturunan kita terdiri daripada orang yang mukmin..apa semua tu. Itu perhubungan antara kita dan Allah. Kita tak boleh nak warnai kalau kita ni fikir yang banyak dari segi benda-benda yang semua tu. Kita tak boleh warnai. Yang tu jangan sebab, kalau kita fikir yang macam tu, kita dah cuba berada di luar daripada kemampuan yang ada pada manusia. Itu sampai bila pun kita tak selesai. Kalau ikut, berapa punya dukacita Rasulullah dengan Abu Lahab. Abu Lahab bapak saudara dia. Aku Nabi, aku Rasul, aku suruh orang tu, suruh orang ni, apa semua ni untuk semua jalan kebenaran, kebaikan, apa semua, begitu dengan wahyu Allah turun menyampaikan apa semua.., bapak saudara sendiri kalau kita nak cakap kang malu tak malu Rasulullah, kalau kita boleh cakap, kita cakap dalam bahasa kita.. kita kata apa kamu Rasulullah Muhammad, kamu cakap itu ini, bapak saudara kamu sendiri pun.. misalanlah kalau kita bawa dari segi benda itu tadi. Tambah kalau Nabi-nabi dahulu, Nabi Nuh, sebab itu kita.. minta maaflah dia, kalau kita tak kawal betul-betul mainan pemikiran kita ni dalam emosi kita ni dibawa oleh iblislah. Ini yang saya kata jangan kasi masuk angin tadi, tu dia akan bawak oleh iblis dibawa oleh anu tadi kita hanyutlah dia benda ni tak boleh bawa pukul logik, tak boleh main dalam bentuk logik, dan tidak boleh meletakkan bahawa kita boleh segala-galanya. Tak. Jadi masalah zuriatku “Ya Allah, keturunanku apa semua. Engkau sajalah yang lebih tahu. Terimakanlah taubatku, ampunilah, dan selamatkanlah zuriatku.” Macam mana Tuhan nak selamati, macam mana Tuhan nak terima taubat kita, tu hak Allah, dan memang Tuhan tak ceritalah. Hak tu kalau datang fikiran tu kita kena tutup siang-siang. Sebab future pada diri kita, tak boleh tahu. Future diri kita, kita pun tak tahu, apatah lagi future untuk anak, untuk isteri. Yang boleh kita just untuk planning saja. Berjaya tak berjaya, mana siapa boleh tentukan. Hak ni saya, bagi sayalah kalau ini boleh diterima cakap saya, pandangan saya, nasihat saya, yang ni kena pegang kukuh. Mau tidak, ujian yang macam ni punya besar tak terpikul. Kita lupakan benda tu.. Hairani : Memang.. memang saya.., hidup saya runsing, sebab itulah kan sampai dia sedikit sebanyak meninggalkan kesan hubungan saya dengan isteri saya lepas dua tiga tahun, setahun selepas saya apa namanya ni.. berkahwin, kemudian baru enam bulan saya berkahwin benda ni berlaku, jadi isteri saya tak.., bila saya cerita bagitau betul-betul, dia susah nak terima hakikat macam mana seorang lelaki boleh memaksa lelaki lain melakukan hubungan seks tanpa gunakan pisau ke, apa ke, tapi kita rasa macam kita terpaksa melakukannya. Jadi dia tidak boleh menerima hakikat. Tapi hakikatnya benda tu berlaku, memang dia tak gunakan pisau ke, apa ke. Dato’ Seri tak gunakan pisau ke apa, tapi, dia control saya dari segi mental, saya tak boleh nak buat apa.. Taib : Ya.. ya.. kita tau Hairani : ..tak boleh nak elak, tak boleh nak tolak. Taib : Tu kuasa minda boleh. Hairani : Yang itu yang susah saya nak terangkan pada isteri saya, dan dia tak boleh terima tu, dan dia tak.. dia masih kesal kenapa saya tak cerita pada dia sebelum kami kahwin. Walaupun benda ni berlaku empat lima tahun sebelum kami berjumpa pun, kan. Jadi, benda tu saya cuba lupakan.. tak elok, buruk.., aib.. keaiban kita ni. Adakah saya ni wajib ceritakan keaiban saya pada saya isteri saya. Benda-benda yang lalu kan.. Taib : Tapi itu, isteri kena kaunseling lain laa, kan. Dak.. lagi satu pulak pun, bagi saya, bagi sayalah kalau kita lihat dari segi cerita ni, sebagai isteri pulak.., memanglah dia tersinggung sebab perasaan dia, dia seorang manusia yang dia jugak mempunyai.., maknanya mahu dikasihi, mau dicintai mencintai itu dah human punya nature, tabii tu. Jadi apabila insiden ini berlaku, dia terasa tercarik, terkoyak dia punya apa tu,.. terjejas dia punya kepercayaan, jadi nak pulih kepercayaan tu benda ni, benda ni kalau kita bercakap laa, kalau kita mau menerima ajaran Islam, dia tak rumit, bagi saya.. saya kata tak rumit tu kenapa, kerana sejarah berlaku kepada para Nabi, pada Rasul, misal kita, makna bukan pada diri Nabi, pada diri Rasul tidak. Tapi di zaman Nabi zaman Rasul tu, macam kalau kita cakapkan di sini, Asiah, isteri Firaun kan, duduk kat rumah Firaun. Isteri Firaun, tapi Firaun, Firaun. Dia.., orang yang dijamin syurga oleh Allah. Jadi kalau kita tengok dari segi antara dua tu hubungan.. perasaan, hubungan apa semua tu, memanglah manusia sesama manusia, tapi kenapa Allah boleh terima Asiah. Allah boleh menerima Asiah sebagai ahli syurga, confirm. Kenapa kita tak boleh terima isteri.. suami kita dalam keadaan yang begini. Dalam keadaan yang jelas, dalam keadaan yang apa.. Yang kita kena jugak akui bahawa kita mempunyai keterbatasan, kemampuan dan keupayaan yang diberi oleh Allah s.w.t. Jadi dengan sebab itu tak semua benda kita boleh kesan dengan pancaindera kita dan dengan kemampuan yang ada pada kita. Oleh kerana itu, maka apa salahnya kita beri keyakinan dan kepercayaan kita kepada suami kita kalau jelas nampak kebenaran dia. Itu.., jadi manusia kalau tidak hidup di atas itu macam mana? Kalau kita mengambil kira titik bengit, hitam putih daripada remaja seseorang kepada dia jadi bapak, saya ingat wallahua’alam. Adat kata dunia moden ni, dah memang pun nobody 100% perfect. Maka tak adalah mahligai rumahtangga, memang sebab itulah Allah sediakan taubat kalau manusia tu 100% bersih daripada mula, kenapa ada taubat? Hairani : Adakah perlu kita ceritakan tentang diri kita, pengalaman kita, adakah wajib.. Taib : Tak.. tak.. tak perlu Hairani : .. keaiban kita.. Taib : Tak perlu kita cerita.. kita boleh cerita sekiranya boleh membina. Dan kalau sekira kata, kita katakan kita sembunyikan itu memberi munafaat dan membina, maka sembunyi lebih baik. Boleh jadi mungkin kita kata contoh yang berlaku dalam masyarakat. Kadang seorang teruna tu dia sebelum ini dia bercinta dengan orang lain. Ini harian, tiba-tiba sampai kepada saat akhir dia boleh putus cintalah, putus tunang, putus apa sebagainya, pas tu jadi pulak dengan hak yang lain.., dengan tunang baru, dengan kekasih baru, kalau dia dok main kira macam tu, dia pun rasa eh.. aku ni tak guna dah ni. Suami aku bekas kekasih lain. Dok main bekas-bekas.. sensitivity tu ada, habislah dan yang kedua pulak boleh jadi si teruna tadi tak payah dok cerita kepada si.. yang apa.., kekasih kedua yang jadi isteri dia sebab tak cerita lebih baik daripada bercerita. Hairani : Yang ni bukan saja masalah biasa.. Taib : Ya lah.. ni.. Hairani : .. yang ni keaiban besar.. Taib : .. keaiban besar. Yang ini.. inilah yang saya katakan tadi itu yang saya katakan bahawa, isteri ni dia.., ya lah, maknanya dia perlu dikaunselingkan. Bukan kaunseling macam mana, memberi sedikit reserve keyakinan dan kebaikan tu, supaya dia tidak datang daripada side yang negatif memanjang kepada semua benda. Macam kita laa, kadang-kadang macam katakanlah contoh macam saya, bukan kita kata.. takkanlah semua yang datang ke masjid.. Kebetulan dalam saya dok bersalam-salam tu, tersalam dengan orang yang tak baik. Maka apa orang kata, apa Ustaz ni pergi salam dengan kawan taik arak ka, taik judi ka, taik apa la Imam Besar apa pergi salam. Boleh betul ke cakap macam tu? Mesti jawabnya tak betul, pasai mana saya mampu nak dok pilih orang. Dan apakah saya bersalam dengan taik arak, taik judi tu salah di masjid. Maksudnya ada unsur dakwah di situ. Jadi maksud saya.. walaupun tu tak boleh nak banding dengan kes yang kita cerita ni tadi, tapi nak ceritakan bahawa kita kena bagi reserve untuk kebaikan orang. Maknanya inilah dalam Islam dia panggil husnuz-zan, baik sangka, kalau kita tak boleh bagi baik sangka kepada orang dalam hidup, kita dok main buat sangka buruk memanjang, kita tak jumpalah kedamaian. Hairani : Satu lagi.., saya membukak keaiban orang lain, kesannya mungkin kepada zuriat-zuriat saya. Bukan saja zuriat saya, zuriat dia juga, kan. Pandangan diaorang pada saya dan sebagainya. Nasihat Ustaz macam mana? Saya buka keaiban.. tak berapa elok ni. Taib : Tak. Dia benda ni lebih terjawab mudah kalau nak rujuk.. kalau nak refer tolong refer kepada buku Imam al-Ghazali, Mau’izatul-mukminin, kalau tak salah ingat saya dalam jilid kedua. Sebab dalam translate Melayu, bahasa Malaysia ni dia ada dua jilid. Jilid yang pertama mengenai hukum-hakam feqah sedikit sebanyaknya. Tapi kalau jilid dua tu jelas mana mengumpat yang boleh. Mana mengumpat yang tak boleh, mana keaiban yang boleh dibukak, mana keaiban yang tak boleh didedah. Itu refer cara panjang. Tapi untuk daripada apa yang saya faham dari situ, kita tengok keaiban yang membina boleh kita bukak, kalau keaiban yang tak anu, tak boleh. Tapi tidaklah keaiban itu sehingga menimbulkan, .. apa.. bukan menyelesaikan masalah.. itu tak betullah.. macam kata contoh.. seorang hamba datang meminang anak saya, katakanlah.., ni masalah besar, masalah rumahtangga. Katakanlah orang datang meminang anak saya.. sebab saya berani cakap sebab saya saya tak ada anak perempuan.. Haa.., katakanlah orang datang meminang anak saya, tiba-tiba, apa ni.. Encik Rani, kata Encik Rani lah ya. Encik Rani tahu latar belakang yang juru meminang ni. Boleh jadi dia ni tak sesuailah dengan.. sebagai seorang mukmin Muslim katakan. Dengan banyak mungkar dia.. dengan banyak fahsyaknya banyak dengan keji buruk perangai kawan tu, tidak dikatakan Encik Rani tu membuka keaiban dia atau mengumpat terhadap dia, sekiranya Encik Rani bagitau kat saya tentang latar belakang kawan tu. Ustaz, aa.. saya tau benar orang yang datang meminang anak Ustaz ni orang yang begini..begini.. Jadi kalau Ustaz nak setuju ke tak setuju meminang tu bagi pendapat saya, eloklah Ustaz tolak.. misal katalah kan. Itu betul.. tak dak salah makna for example, makna tindakan Encik Rani tu tidak dikatakan mengumpat orang ni. Tak. Cuma apa yang kalau tak salah ingat saya disebut, dalam Mau’izatul-mukminin Imam al-Ghazali tu apabila orang tu ternyata masyhur, makna diketahui oleh orang ramai memang dia gitu, tapi kalaulah tidak makna mungkin tersilap sekali sekala ataupun apa semua.. hak tu tak boleh laa. Hak tu tak termasuk dalam erti kata masyhur tadi tu. Ini dah clear orang tu masyhur macam tu.. makna masyhur ni diketahui oleh banyak orang. Dan kalau Encik Rani tak cerita tu maknanya anak saya yang jadi mangsa. Haa.., dalam kata kes tadi, kan. Encik Rani tak jelaskan, anak saya jadi mangsa. Dan mudarat lebih dari yang munafaat. Hairani : Tak berdosa saya cerita? Taib : Tak berdosa. Ni katakanlah dalam kes yang sedang kita bercakap sekarang ni. Ini pun defend kepada kebenaranlah. Kalau apa.. sebab saya macam saya cakap awal tadilah. Tidak nak boleh hukumkan.. ini defend pada Encik Rani sendiri. Kalau Encik Rani kata satu kebenaran, dan keyakinan yang hakikinya, yang hakikinya, demi untuk menyelamatkan keadaan, menyelamatkan orang lain kan.., dan sebagainya. Tak jadi salah dan tak dosa kepada Encik Rani. Encik Rani sekarang ni ceritakan benda ni kepada saya. Hairani : .. Cuma saya runsing itulah. Taib : Haa.., Encik Rani cerita benda ni kepada saya sekarang ni. Dia tak jadi mengumpat, dia tak jadi mengaibkan, membukak keaiban orang. Tidak. Sebab masalah ialah kalau tak cerita, saya nak beri pandangan macam mana? Katalah dia ambil simple macam tu pun, macam mana saya nak.., katalah Encik Rani nak minta pandangan, minta nasihat saya, saya nak cerita macam mana, kan? Dia bentuk macam tu, tapi itulah saya kata tadi di atas asas membina, tapi kalau di atas asas meruntuh tak bolehlah kita lapor kat polis, kita cerita kat polis kata orang ni sekian..sekian. Dia merompak ini..ini. Perangai ini apa semua, lapor. Beri laporan maklumat kat polis, bermakna kita mengumpat kawan tu. Tapi kita bertindak supaya orang lain selamat dengan maklumat polis terima, polis boleh bertindak terhadap perompak ni, penyamun ni ka, hapa ka, sebagainya. Haa dia ada close itu. Hairani : Tapi hakikatnya ramai orang cakap saya buat-buat cerita, kan. Tapi hakikatnya saya lebih ramai musuh daripada kawan sekarang, kan. Kerana perkara ini… Taib : Tapi, itu soal.. soal aa.. kita kena pegang beginilah..Allah tegaskan apabila kebenaran itu datang kebatilan akan pergi, kerana kebatilan memang pun tak dapat tempat. Jadi sementara kita boleh letak kebenaran di tempat kebenaran tu memanglah pengorbanan, ujian, jihad itu banyak. Hak tu dah tentu. Memanglah teruk. Teruk-teruklah. Boleh jadi dalam keadaan macam kata tadi kita lebih banyak musuh daripada kawan, tapi demi untuk kebenaran dan kita terpaksa tegak kebenaran. Dan kita yakin bahawa apabila tertegak kebenaran, kebatilan akan pergi. Boleh jadi yang musuh jadi kawan balik. Tapi kalau tak berani, tak. Maksud saya tak ada kecekalan itu, tak dak prinsip itu, jadi kebenaran sampai bila pun tak boleh tegak. Hairani : Pertama kali ni.., kalau boleh nak minta kebenaran Ustaz nak jumpa dua tiga kali lagi. Taib : Insyaallah. Hairani : Minta nasihat kaunseling. Taib : Insyaallah. Hairani : .. dan isteri saya sekalilah.. Taib : Haa.. itu yang saya rasa setakat saya boleh bantu, Insyaallah dan lebih cantik kalau dengan.., sebab saya pulak pun mengambil simpati dan ambil rasa tanggungjawab laa sebagai seorang pegawai yang bertugas di dalam tugas sebagai tugas saya ni.. Kita bukan nak cakap lebih dan pergi lebih jauh daripada tu, cuma setakat orang kata apa.., ad-din nasihah. Islam itu nasihat. Dan kita menjaga,.. apa orang kata.., menyelamatkan seorang sahabat kita yang Muslim lain tu adalah kebajikan dan kebaikan yang besar sebagai.. ya lebih-lebih lagi dalam konteks dakwah. Sebab rumahtangga besar. Hancur satu rumahtangga, bergoncang arash. Hairani : Isteri saya sekarang pulak tengah hamil.. Taib : Ya. Dia takut emosi effect pada kandungan. Hairani : Tapi itulah hakikat yang berlaku sekarang ni. Dia jadi tension. Taib : Tu yang kesian tu. Boleh tu kalau,.. dan kalau perlu, kalau perlu kut dia rasa segan dengan saya kut, tak pa saya boleh ajak isteri saya. Biarlah orang kata, apa, 4 pasang mata. Tak pa. Just isteri saya tu bukan apa, just sebagai ada teman aje. haa.. jadi gitu. Bukan macam ada Encik Aris hari ni lah, orang kata. Bagi kita bantu-membantu semangat ni, jadi saya mintak sangat-sangatlah kepada Encik Rani ni mana sebagai.. ye lah kalau di atas sifat kepercayaan diberi kepada saya tadi pun, saya bercakap di atas sifat dan prinsip itu kena kuat keyakinan. Kita kena letak bahawa yang benar itu benar, yang salah itu salah. Dan biarlah dengan apa keadaan sekali pun kita kena letak, kalaulah aku ni gugur dan tewas di atas kebenaran, jadikanlah kita ni sebagai satu,.. ye lah.. orang kata dalam konteks bahasa yang dikatakan biarlah syahid. Syahid tu bukanlah maknanya kita dalam konteks hak yang berperang, berdarah, bunuh apa semua tu, tak. Maknanya syahid. Kita kata syahid.. apa orang kata.., menjadi saksi di atas kebenaran kita. Dan kita mintak kepada Allah bahawa dengan kemampuan yang ada kita yakin di atas kebenaran ini, di atas tindakan-tindakan prinsip kita ini tadi, moga Tuhan jadikan ibadah, keyakinan itu jadi tasbih. Dan kalau jadi pergi Mekah, jadi pergi Mekah, haji ka, umrah ka, di Multazam tau.., biarlah kita merayu kepada Allah, sebab salah satu di tempat yang mustajab doanya di Multazam. Biar kita menangis bertabur air mata kat situ. Hairani : Kalau umrah tak ramailah. Taib : Ha’ah.. kalau haji dia ramai sikit. Sebab saya cerita betul, saya pun dalam keadaan suasana gawat cerita ni kita pun tak tau stand kat mana. Saya pun tak tau stand kat mana. Sebab kita dari.. duduk di luar, jauh. Duduk di luar jauh. Kita tak tau. Cuma kalau tengok berita, tengok apa.., maklumat. Jadi begitulah. Dan benda-benda macam ni pun cerita benda ni, cerita yang daripada pihak mangsalah, kita katakan. Saya tak pernah dengarlah. Inilah kali pertama. Tapi kepada orang yang buat, jangkaan kata ya tu adalah sorang dua. Ini memang dia anu sungguh.. Ada, pernah dengar sebab tu lah saya tak surprise.. apa tu.. orang panggil apa?.. Terkejut.. aa.. terperanjat sangat ka, terkejut sangat. Dalam hal-hal yang boleh macam ni sebab, tak tau laa boleh jadi orang yang mengatakan ya tu mungkin dia pun ada asas-asas rasional dia laa. Apa sebagainya kan. Jadi saya pun tak selidik, jadi tak syok jugak sebenarnya kalau kita nak dok.. mencari.. lagi satu ini bukan dalam bidang yang kita terlibat. Lainlah kalau kita dah jadi pemimpin di peringkat anu ke.. atau pun anu.. lain jugak.. Ini cerita.. Tapi memang.., memang saya rasa seolah-olah peringkat macam tak masuk akal. Memanglah kalau dengar-dengar memang tak masuk akal. Sebab masalah ini adalah masalah latar belakang, latar belakang dan penampilan.. sebab tu kalau orang tengok, orang akan berasa cukup terkejut kalau pegawai agama ambik duit Baitulmal lah. Haa.., jadi macam tu lah. Pegawai agama ambik duit Baitulmal.., pegawai agama ambik duit zakat. Walhal kalau nak kira perompak yang rompak bank lagi banyak.. berjuta dia sapu. Ini jadi boleh ambik duit zakat mungkin RM100.. RM1000 atau RM2000. Tapi pasal benda tu. Penampilan. tapi benda ni bukan benda mustahil. Sebab manusia. Sebab tu sekatan Tuhan dia tak pilih siapa. Sekatan Allah terhadap yang tidak diredhai.Dia tak pilih siapa. Cuma kita kena pandai imbang. Kalau ikut kata contoh kita sembahyang, orang yang mempunyai latar belakang pendidikan agama lah, kata dengan orang yang tidak mempunyai latar belakang pendidikan agama secara mendalam, just basic untuk dialah. Hak latar belakang pendidikan agamalah ujian dalam sembahyang lagi teruk sebenarnya. Satu, yang duanya, waktu kita jadi Imam, lagi teruk. Itu pengalaman saya, bukan pengalaman orang lain. Anytime kalau duduk kat luar, kita boleh baca lancar-lancar. Misal kata, waktu jadi Imam, dia datang kadang-kadang zaap blank. Saya pernah baca, Tun Sakaran Dandai satu Maghrib tu, dia duduk kat belakang. saya bukannya baca ayat panjang, baca ayat …. sangkut. Hah! Ujian.. sebab tu kalau bagi orang yang faham, Imam sangkut dia tak jadi aib. Orang tak boleh gelak. Apa Imam tu.. baca.. pun.. orang tak akan kata. Sebab dia lain, hantu dia lain. Hairani : Masa kat Masjidil Haram masa Imam tu baca …. dia tak lepas. Dalam masjid Masjidil Haram.. Taib : Masjidil Haram.. Hairani : .. sampai dua tiga kali. Taib : Dia jangan main, dia jadi blank. Sebab ayat al-Quran ni memanglah. Al-Quran ni begitulah kedudukannya. Kalau Tuhan nak ambik balik, Dia ambik. Habis lupa. Yang seterusnya, kalau terasa kita rasa.. terlintas tak ikhlas sikit. Habis kita. Allahuakhbar.. Eh! nak baca panjang sikitlah ayat ni.. pasai ada orang kat belakang nu.. ada nak.. konon-kononnya seolah kita nak tunjuk kita boleh. Hah.. tak lama lah. akhir sekali, zaap dia sangkut. Dia tak boleh, kalau nak baca apa dalam sembahyang, nak apa semua, kita ingat aku nak menyempurnakan, nak timbulkan lebih rasa puas untuk beribadah kepada Allah, barulah Allah bagi. Hairani : Terima kasih banyaklah Ustaz. Taib : Ya, kira samalah saya terima kasihlah. Yang saya rasa terima kasih banyak ni, pasal ya lah.. Cik Rani sendiri beri kepercayaan kepada saya, apalah sangat saya kalau nak bandingkan dengan orang lain yang saya rasa yang wajar mendengar. Hairani : Saya pun sembahyang kat sini. Mengaji malam Jumaat pun tu saya ikut.. Taib : Oo.. ikut.., orang kelas saya tu? Hairani : Kelas Fathul-Qarib.. Taib : Oo yang itu.. saya lupa langsung.. Hairani : Tapi saya ikut belakang-belakanglah..
No Copyright © 2011 Anwar Tube :)
All Materials Obtained From Public Domain and Open Source[endtext]

Pensyarah UM Jadi Mangsa Liwat

[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/03/penganggur-kacak.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=3AjwjzgdQOMendofvid
[starttext]Lelaki kacak yang bernama Ismail Harun ini dibawa diperkenalkan kepada Anwar Ibrahim oleh Sukma[endtext]

Penganggur Kacak Rakan Liwat

[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/03/pengakuan-adik-angkat.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=--oIJ5B6L8cendofvid
[starttext]Pengakuan panjang lebar oleh lelaki jambu merangkap adik angkat Lelaki Y tentang episod terlarang antara mereka berdua sejak remaja lagi!

No Copyright © 2011 Anwar Tube :)
All Materials Obtained From Public Domain and Open Source[endtext]

Pengakuan Adik Angkat Yang Cute

[postlink]http://anwar-tube.blogspot.com/2011/03/perbualan-norlaila-anwar.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=JJ3VK6oU_TYendofvid
[starttext]KUALA LUMPUR 26 April – Permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk
membatalkan pernyataan pembelaan bekas Timbalan Menteri Perumahan dan
Kerajaan Tempatan, Datuk Hamzah Zainuddin dalam kes saman fitnah RM10
juta, ditolak oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini.
Terdahulunya Prasad ketika mendengar permohonan plaintif memberitahu
bahawa tindakan membatalkan saman pada peringkat permulaan tanpa
mendengarnya terlebih dahulu bukan menjadi amalan beliau.
Sehubungan itu, Prasad memerintahkan supaya kes saman tersebut
diputuskan melalui perbicaraan penuh pada tarikh yang akan ditetapkan
kemudian.
Pada 22 Ogos 2008, Anwar telah memfailkan saman RM10 juta kerana
mendakwa Hamzah telah mengucapkan kata-kata fitnah dan menyebabkan
penerbitan artikel bertajuk Anwar Harrassed My Wife (Anwar ganggu isteri saya) dalam akhbar Kwong Wah Yit Poh.
Plaintif menyatakan, perkataan tersebut telah diucapkan oleh Hamzah
pada 19 Ogos 2008 dalam sebuah ceramah di kawasan parlimen Permatang
Pauh. [endtext]

Anwar Ganggu Isteri Timbalan Menteri